سامانه نیازمندی های اطراف
0
توضیحات کوتاه

بیمارستان رضوی مشهد یکی از بزرگترین بیمارستان های مشهد و ایران است و در دسته بیمارستان های نیمه خصوصی قرار دارد. این بیمارستان یکی از مجهز ترین بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور است.

موقعیت

مشهد - پل قائم - بزرگراه پیامبر اعظم - نرسیده به بلوار امام هادی - بیمارستان رضوی مشهد

توضیحات کامل

بیمارستان رضوی مشهد

بیمارستان رضوی مشهد یکی از بزرگترین و مجهز ترین بیمارستان های کشور است که به صورت نیمه خصوصی فعالیت خود را در زمینه خدمات درمانی ارائه میدهد، این بیمارستان واقع در مشهد و بعد از پل قائم مشهد است. بیمارستان رضوی مشهد دارای بخش های مختلف درمانی است که در ادامه به معرفی این بخش ها خواهیم پرداخت.

تاریخ تاسیس: 1384

تاریخچه بیمارستان رضوی مشهد

فاز یک بیمارستان رضوی مشهد

فاز اول بیمارستان رضوی در زمینی به مساحت 39 هکتار با زیربنای حدود 56000 در 5 طبقه احداث شده است.36 هکتار از فضای مزبور، فضای سبز بشمار می رود. بخشی از این فضای سبز در ضلع غربی ساختمان بیمارستان، بصورت بوستانی زیبا و مصفا خودنمایی می‌کند.

این فضای سبز بزرگ و منحصر به فرد توانسته است علاوه بر ایجاد مناظر بدیع و چشم نواز، فضایی آرامش بخش برای بیمار و همراهیان وی فراهم آورد.

بیمارستان بزرگ رضوی،  با ارائه پیشرفته‌ترین خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی برای بیماران داخل و خارج کشور و با استفاده از پزشکان برجسته و محققان نخبه علوم پزشکی داخل و خارج کشور، در خدمت بیماران و نیازمندان می‌باشد.

پس از گذشت کمتر از 5 سال از افتتاح بیمارستان رضوی، پروژه توسعه بیمارستان رضوی کلید خورد تا این مرکز درمانی و علمی بزرگ کشور بتواند آماده‌تر و پررنگتر به رشد و بالندگی دانش پزشکی کشور و جهان کمک کند. استقبال همزمان مردم، پزشکان برجسته کشورمان و نیز پتانسیلهای موجود در بیمارستان جهت گسترش گردشگری سلامت در کشور از یک سو و پیشرفت بی وقفه دانش پزشکی و ایجاد فن آوری های جدید در زمینه های مختلف پزشکی ازدیگر سو، باعث شد تا اولین گامها در راه توسعه بیمارستان برداشته شود و به این ترتیب مراحل ساخت ساختمان جدید بیمارستان آغاز شد و ظرف کمتر از 3 سال در شهریورماه 1392 به بهره برداری رسید.

فاز دو بیمارستان رضوی مشهد

فاز دوم بیمارستان رضوی به مساحت 37500 متر مربع در 4 طبقه (بدون درنظر گرفتن زیر زمین) بنا شده است. در طراحی و ساخت این ساختمان که یک تیم ایرانی آلمانی انجام آن را بر عهده داشتند، آخرین متدها و شیوه های مهندسی و اجرای ساختمانی رعایت شده است. این ساختمان در مقابل آتش سوزی و نیز زلزله بیش از 8 ریشتر مقاومت دارد.

یکی از ویژگیهای بارز ساختمان جدید، لابی زیبا و مدرن آن است. بر فراز سقف این لابی، ملهم از معماری اسلامی، گنبدی شیشه ای وظیفه نور رسانی به این طبقه را بر عهده دارد. پلکان‌های شکسته و متقارن دو طرفه در ترکیب با این گنبد لاجوردی نمای زیبایی ایجاد کرده است. دسترسی به رستوران و کافی شاپ زیبای بیمارستان که جهت رفاه حال هرچه بیشتر مراجعین، همراهیان بیماران و پرسنل بیمارستان طراحی شده، از همین لابی به سادگی ممکن می‌باشد.

بیمارستان رضوی با توجه به دوران فعالیت کوتاه مدت خود توانست ابتدا عنوان درجه یک و سپس برای چندمین سال پیاپی، در سال گذشته عنوان درجه یک عالی را از آن خود کند. کسب جایزه ملی کیفیت یکی دیگر از افتخارات بیمارستان می‌باشد. این در حالی است که بخشهای مختلف آن توسط بازرسان مختلف سازمانهای نظارتی بازبینی می‌شود تا به بیماران خارجی و ایرانی خود این اطمینان را بدهد که در امر درمان بیماران، از آخرین استانداردها و پروتکل‌ها استفاده می‌شود. در همین راستا، بیمارستان در سال 2013 مؤفق شد گواهینامه پلاتینیوم ACI را در اولین تلاش خود کسب کند و همچنین پس از آن در سال 2015 موفق شد گواهینامه دایموند ACI  را اخذ نماید. با تحقق این مهم بیمارستان رضوی اولین بیمارستان جنرال کشور است که این گواهینامه معتبر را دریافت کرده است.

بیمارستان رضوی با بکارگیری بهترین و مجرب‌ترین کادر درمانی از سراسر کشور و جهان سعی نموده است آخرین متدهای درمانی را برای بیماران خود استفاده نماید. در همین راستا و در جهت ارتقاء سطح دانش پزشکی بیمارستان رضوی تا پایان سال 2015 بیش از 153 کنگره، همایش بین المللی، ملی و نیز کارگاه آموزشی برگزار نموده که یکی از شاخص ترین آنها کنگره بین المللی جراحی قلب است که از سال 2008 به صورت سالانه در حال برگزاری است. کنگره بین المللی سالیانه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، کنگره بین المللی تصادفات جاده‌ای، كنگره بین المللی اپی لپسی، کنگره بین المللی سرطان های دستگاه گوارش، سمپوزیوم بین المللی نروسرجری، كنگره بین المللی استروك، كنگره بین المللی نروترما، کنگره بین المللی پروکتولوژی، کنگره بین المللی اضطراب، کنگره بین المللی اکوکاردیوگرافی، كنگره بین المللی ارتباطات حرفه ای در مراكز بیمارستانی از جمله کنگره های دیگر برگزار شده در بیمارستان است.

در این کنگره‌ها، بهترین و بزرگترین دانشمندان رشته‌های مختلف پزشکی به بحث و تبادل نظر درباره آخرین دستاوردهای خود می پردازند. به گفته مهمانان خارجی این کنگره ها که بسیاری از آنها برای اولین بار به کشورمان سفر کرده بودند بیمارستان رضوی، فرصت مناسبی برای پژوهشگران و محققان ایجاد کرده و بی شک در آینده قطب مهم تولید علم در خاورمیانه خواهد بود.

یقیناً آشنایی با خدمات مختلف قابل ارایه در بیمارستان فوق تخصصی رضوی و نیز امکانات و قابلیتهای منحصر به فرد آن، بیمارستان را در راه رسیدن به اهداف خود که چیزی جز خدمت رسانی و اعتلای سطح علمی جامعه پزشکی کشور نیست یاری خواهد کرد.

 

خدمات درمانی فاز یک بیمارستان رضوی مشهد

کلینیکهای تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان در فاز یک واقع شده‌است. بیمارستان دارای کلینیک‌های تخصصی پیشرفته‌ای است شامل کلینیک چکاپ که در ۴ سطح به بررسی کامل سامانهٔ قلبی ـ عروقی، دستگاه گوارش، کبد و مجرای صفراوی، کلیه، مجاری ادراری و پروستات، چشم، گوش، حلق و بینی، مغز، نخاع، اعصاب و در افراد سالم و براساس سابقهٔ پزشکی ایشان و ریسک ابتلای به بیماری می‌پردازد.

اورژانس بیمارستان رضوی با ۱۴ تخت فعال مجهز به نمایشگر مرکزی دارای تخت سی‌پی‌آر، اتاق تریاژ، اتاق ایزوله، اتاق تزریقات و پانسمان و دو اتاق عمل سرپایی می‌باشد. امکانات پاراکلینیکی شامل، رادیوگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن و ام‌آرآی، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش و نیز مشورت‌های داخلی، جراحی و جراحی اعصاب به‌طور ویژه در اختیار این بخش می‌باشد.

خدمات درمانی فاز دو بیمارستان رضوی مشهد

این ساختمان دارای بخش‌های پزشکی هسته‌ای و رادیوتراپی؛ اتاق‌های عمل نو، بخش‌های بخش ویژه و بخش‌های بستری است. اتاق‌های عمل به گونه‌ای احداث و تجهیز شده که در آینده قابلیت استفاده از فناوری جراحی ماشینی با ربات را داشته باشد.

بخش اداری و مالی بیمارستان در این ساختمان جای گرفته‌اند. این بیمارستان دارای کتابخانهٔ بزرگ و مجهزی در حدود ۶۵۰ متر مربع است.

متمرکز کردن خدمات درمانی مرتبط با سرطان در «مرکز مهر رضوی» اتفاق می‌افتد. مرکز مهر به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین مراکز تحقیقات، آموزش، غربالگری، تشخیص و درمان سرطان کشور در مهر ماه سال ۱۳۹۴ افتتاح شد؛ و از این نظر تنها مرکز از این نوع در ایران است. خدمات مرتبط با آموزش همگانی، ویزیت‌های نیم‌ساعتهٔ رایگان، غربالگری سرطان، غربالگری سرطان برای تمامی افراد، تشکیل کمیسیون‌های پزشکی هفته به هفته و با مشورت کلیهٔ پزشکان متخصص، خدمات مشاوره و روانشناسی، هنر درمانی و کاردرمانی این مرکز در حال حاضر فعال شده‌است.

مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی یکی از مجهزترین مراکز پزشکی هسته‌ای ایران به‌شمار رفته و به دستگاه‌های روز دنیا در زمینهٔ تشخیص و درمان بیماری‌ها به خصوص انواع سرطانها، بیماری‌های تیروئید، اسکن قلب و ریه و نیز دستگاه‌های بسیار پیشرفته پرتو درمانی و پت اسکن مجهز می‌باشد. اتاق‌های مجهز این بخش در زمینهٔ رادیو درمان‌ها در منطقه کم‌نظیر است.

جزییات
  • تلفن تماس: 051-36668888
  • سایر تلفن های تماس: اپراتور: ۳۶۰۰۲۰۰۰-051
  • شهر آگهی: مشهد
  • آدرس: مشهد - پل قائم - بزرگراه پیامبر اعظم - نرسیده به بلوار امام هادی - بیمارستان رضوی مشهد
  • وبسایت رسمی: http://fa.razavihospital.ir
باز است
امروز 24 ساعته باز است
  • شنبه

    24 ساعته باز است

  • یکشنبه

    24 ساعته باز است

  • دوشنبه

    24 ساعته باز است

  • سه شنبه

    24 ساعته باز است

  • چهارشنبه

    24 ساعته باز است

  • پنج شنبه

    24 ساعته باز است

  • جمعه

    24 ساعته باز است

  • زمان محلی 27, فروردین 1403 2:14 ب.ظ

  • هنوز نظری ندارید
  • یک بررسی اضافه کنید